24-09-15

Groepsverslagen van de Westhoek

Verslagje groep 1                    Uitstap Westhoek

We stonden al om 7 uur s’morgens aan school. Vandaar vertrokken we naar Broechem waar de bus ons stond op te wachten. Na 2.30 uur in de bus zitten, kwamen we Nieuwpoort aan. Daar gingen we beeldjes maken in een omgebouwde opslagruimte. Daar worden zo’n 600000 beeldjes gemaakt. Die daarna als herdenking op het Niemandsland gezet. Dan gingen we met de bus naar Ieper. Daar bezochten we de Menenpoort. Daar stonden wel 55000 namen op van vermisten soldaten. Na ons bezoek aan de Menenpoort vertrokken we naar Zonnenbeke. Daar aten we onze boterhammen op .Toen mochten we even spelen in de speeltuin . Even later gingen we binnen in het MMP 1917 in het museum zijn we in een ondergrondse tunnel geweest .We kregen veel uitleg over WO1 . We hebben ook eens door loopgraven gewandeld . op het einde van de loopgraven zagen we een we ook een noodwoning. Na het museum gingen we naar Tynne Cot het grootste kerkhof voor gesneuvelde soldaten in België .Na een lange dag gingen we naar huis , het was top!!!

Verslagje groep 2          Uitstap westhoek

Donderdag 17/9/15

We werden verwacht aan de parochiezaal om 07:10u.

Er waren auto’s geregeld en in groepen werden we naar Broechem gebracht.

Vanaf daar gingen we een lange busrit tegemoet.

We waren aangekomen in Nieuwpoort

En daar hebben we beeldjes gemaakt voor de gesneuvelden van wo1.

Daarna zijn we naar de Menenpoort  gereden en daar hebben we van een gids een rondleiding gekregen.

En dan zijn we naar Zonnebeke gereden en ineens naar het museum.

Daar hebben we een grote rondleiding gekregen door het museum en de loopgraven.

Na de loopgraven zijn we naar het grote Engelse kerkhof Tynne Cot  gegaan.

Na de lange vermoeiende dag zijn we terug gekeerd naar huis.

Onderweg hebben we onze lachspieren nog eens laten werken door Jefke de blote meneer                     Einde

Verslagje groep 3  Uitstap Westhoek

Om7.10 moesten we op school zijn. Vandaar gaan we met auto s naar het loo. Om7.30stappen we op de bus naar Nieuwpoort…Rond 10uur stappen we uit voor een kleiatelier…Daar maken we een beeldje voor een gesneuvelde soldaat. Als dat klaar is rijden we naar Ieper. Onderweg naar de Menepoort zien we de ijzertoren. Op de Menenpoort staan 55000namen van vermiste soldaten. Dan rijden we door naar Zonnebeke. Voor het museum eten we onze boterhammen op. Dan mogen we even spelen. In het MMP 1917 museum zien we heel veel bijvoorbeeld loopgraven ondergrondse tunnels, gassen waar we zelfs aan mochten ruiken enz. Dan gaan we naar het kerk hof: TYNN COT. Er liggen 12.000 soldaten begraven . We stappen terug naar de bus om 19:15 waren we terug op de parking.

Verslagje groep 4 uitstap Westhoek

om 7.10 moesten we op school zijn.

Vandaar gaan we met auto’s naar het loo.

Om 7.30 stappen we op de bus naar Nieuwpoort.

Rond 10 uur stappen we uit voor een kleiatelier.

Daar maken we een beeldje voor een

gesneuvelde soldaat. Als dat klaar is rijden we naar Ieper. Onderweg  naar de Menenpoort zien we de ijzertoren.

Op de Menenpoort  staan 55.000 namen van vermiste soldaten. Dan rijden we door naar Zonnebeke. Voor het museum

eten we keiveel. In het museum zien we loopgraven, ondergrondse tunnels, gassen waar we zelfs aan mochten ruiken enz. Dan gaan we naar het kerkhof  : TYNE Cot. En liggen 12000 soldaten begraven! We stappen terug naar de bus. Om7.15 waren we terug op de parking. WAT WAS HET EEN TOFFE DAG!!!!!!

19:38 Gepost door Fabienne Van der Heyden | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |